Știați că denumirea de Generația Z este dată celor născuți între 1995 și 2010 ?
Membrii Generatiei Z sunt adevărați „nativi digitali”, care de la o vârstă fragedă au fost obișnuiți să manipuleze obiecte precum smartphone-urile și tabletele .
Potrivit cercetărilor de la Pew Research Center, aproape trei sferturi dintre adolescenții de astăzi au un smartphone și 45% dintre aceștia aveau propriul lor smartphone de la vârsta de 10 – 12 ani.
Vorbim, așadar, despre cea mai mobilă generație de până acum : o viață „portabilă” în care telefonul mobil devine un container al existenței cuiva, o fereastră de necontestat în lumea socială și a cumpărăturilor.
Un alt element fundamental caracteristic acestei generații este relația lor cu internetul și cu rețelele de socializare, 46 % dintre tineri alegând ca formă de comunicare rețelele de socializare: Instagram, Snapchat, Whatsapp.
Persoanele care fac parte din generatia Z își doresc și adevărul. Cu toate că este vorba despre una dintre generațiile cele mai tehnologizate, Generația Z vrea să vadă fețe si povesti spuse prin storytelling. De aceea sunt foarte atrasi de influencers, youtubers si instagram stories. Relația lor multitasking cu tehnologia ii determină să fie concentrati pe mai multe dispozitive simultan. Acest lucru face ca pragul lor de atenție să fie foarte scăzut.
Generația Z este mult mai realistă decât millennials . Ei nu urmăresc visele sau himerele financiare, ci reflectă asupra consecințelor alegerilor sale economice. Diverse studii arată că peste 80% dintre „nativii digitali” își planifică viitorul financiar.
Sunt atenți la bunăstarea mentală și fizică: fac exerciții și se dedică meditației și relaxării.
Sunt sensibili la problemele mediului înconjurător, cum ar fi încălzirea globala și ecologia.
La locul de muncă, mulți ar dori să fie stăpânii carierei lor : 61% dintre elevii de liceu ar dori să devina antreprenori si să înceapă o afacere într-o zi.
77% dintre elevii de liceu sunt interesați de voluntariat și mai mult de unul din patru tineri cu vârste cuprinse între 16 și 19 ani o fac deja.
Cu acest profil atât de complex, tinerii generației Z sunt în centrul proiectelor noastre, care țintesc să îi mobilizeze și să îi inspire pentru a-și contura o viață de adult cât mai aproape de visele lor curajoase.